ANAF va sancționa operatorii care nu dotează automatele cu aparate de marcat electronice, din octombrie

0
0
Publicat:

Operatorii economici care nu vor respecta obligaţia de a asigura dotarea automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), în vederea transmiterii datelor fiscale către sistemul informatic al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), vor fi sancţionaţi, începând din octombrie, cu amenzi de până la 10.000 de lei sau suspendarea activităţii, informează instituţia.

teanc bani lei oferta mana

Operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale care funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, au obligaţia de a le dota cu aparate de marcat electronice fiscale (AMEF) prevăzute la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, conform prevederilor art. IV din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru modificarea unor termene”, se arată într-un comunicat al Fiscului.

Potrivit sursei citate, începând cu data de 1 octombrie 2024, operatorii economici care nu vor respecta obligaţia de a asigura dotarea automatelor comerciale cu AMEF în vederea transmiterii datelor fiscale către sistemul informatic al ANAF, vor fi sancţionaţi cu: amendă de la 8.000 de lei la 10.000 de lei; confiscarea sumelor nejustificate; suspendarea activităţii operatorului economic la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, până la dotarea cu AMEF şi prezentarea dovezii de plată a amenzii sau a jumătate din cuantumul acesteia, după caz. 

În plus, de la data de 1 iulie, operatorii economici care nu transmit facturile în mod electronic către ANAF prin sistemul național e-Factură vor fi și ei sancționați, prin amenzi de curpinse între 1.000 și 10.000 de lei, la care se va adăuga și un procent de 15% din valoarea totală a facturilor netransmise în cadrul sistemului digital de facturare.

„Această măsură era aşteptată şi ar fi trebuit luată mai devreme, deoarece companiile nu au avut suficient timp să se pregătească pentru transmiterea facturilor electronice până la 1 aprilie, iar presiunea pusă de autorităţile fiscale pe contribuabili a fost şi încă este foarte mare. De fapt, nici măcar unele instituţii publice, care au obligaţia să transmită facturile în sistem, nu sunt pregătite. Sistemul RO e-Factura reprezintă în continuare o provocare pentru mediul de afaceri deoarece Spaţiul Privat Virtual (SPV) funcţionează defectuos, cu multe întreruperi, există puţini furnizori de semnătură digitală calificată care să poată oferi serviciile într-un timp aşa de scurt, există probleme legate de confidenţialitatea datelor din cauza accesului unui împuternicit la toate informaţiile fiscale existente în SPV, este necesară renegocierea condiţiilor contractuale cu partenerii (furnizorii şi clienţii)”, a explicat Sorana Cernea.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite